2021

Så har dagen på året kommit då det är dags att önska gott nytt år, åtminstone enligt den kalender vi följer.

"Men om jag tillåts drömma en liten liten stund, så ser jag fram emot att kunna träffa familjen och vänner igen. Att få spela brädspel som går att spela fler än två personer. Att kunna åka tåg igen utan vara extremt nojig. Att få se mer av Sverige. Att kunna gå till mitt kontor igen, och att det kontoret inte är i min egen bostad. Att börja våga planera för framtiden igen."
Fatmomakke/Faempie kyrkstad.

Med facit i hand så har jag träffat min mamma en gång i år, men mer av min sambos familj och vänner. Brädspel har nästan bara varit i tvåmans-tappningar. Vi hann med "hela" Västerbotten och jag har varit på kontoret en del, men tågresandet känns inte lika självklart. Farhågan att pandemin skulle få ny fart och påverka oss mer verkar ha besannats med den mutation som är i farten just nu.

Allt har förstås inte varit dystert med 2021. Vi har hunnit med att uppgradera bostad. Jag har fått några texter publicerade. Jag har fortsatt att testa 1900-talsrecept (och  nästan förvandlat denna mysterieblogg till en matblogg) och gjort mitt eget lekplatsdjursbingo. Jag har läst nästan dubbelt så många böcker som förra året. Vi har bakat tunnbröd i bagarstuga, haft mini-hemester på hotell i hemstaden samt gått på gin-provning.

Årets...

Premiärer: Första gången som peer-revieware, plockat åkerbär, tillrett rönnbär och nypon, fått min fösta egenförfattade artikel på engelska publicerad.

Tv-serie: Years and years.

Podd: Fråga Anders och Måns

Frustration: Tempot och priserna på fastighetsmarknaden.

Tråkigaste: Leta efter blandare till badrum

Största förändring: Uppgradering till högst upp i huset.

Läskigaste: Att stå en meter från en person som precis försökt ta sig in i vår (gamla) lägenhet.

Märkligaste: Att flytta in i en lägenhet där badrummet bara hade en toastol, men varken ljus eller dörr.

Otippade upptäckt: Håkan Nessers böcker.

Bok: Stöld av Ann-Helen Laestadius. 

Museibesök: Mannaminne.

Vad har varit årets bästa händelser för er?

Gott nytt år!

Kommentarer