Googlat och klart

Tänkte att jag skulle inleda veckan med sammanfattning med "google vs blogg". Dock har jag haft lite prestationsångest sedan jag läste Riggs senaste googlings-potpuri. Och jag har tänkt och tänkt och funderat och funderat, men inte kommit på något fyndigt sätt att presentera dem på.

De flesta googlarna som hamnar här hos mig undrar fortfarande ifall det går att frysa in rabarber, och ja, det gör det. Andra vill leta reda på Ovalia-stolen eller Arne Jacobsens Ägget. Jag är fattig student, jag äger inte någon av dem. Någon undrade dessutom varför du (kanske jag) har ett smeknamn. Min teori här är att någon är för lat för att säga mitt riktiga namn. Vanilj eller vanillin går också hett fortfarande, vilket bekräftar att jag inte är den enda som haft svårigheter att skilja dem åt.

En annan fråga som dykt upp är är så funkar det anders och måns syskon? Nej, det är de inte. Den ene är från Skåneland, den andre från Linköping. Den ene heter Johansson, den andre Nilsson. Okej, det är kanske inte bevis nog. Men de är inte ett dugg lika.

Annars tycks det vara en hel del efterlysningar av olika slag. Man letar bland annat efter:
  • tvättmysterium
  • latmaskar
  • skatteverket deklarationer kaffe
  • lapp i trappuppgången - jag tror man hittar den bättre nere i porten än på Google
  • postmoderna blommor - vänta här nu, vad hände med de moderna och antika blommorna då?
  • huvudbry
  • singoalla kakor baka - hittade du receptet får du gärna vidarbefodra!
  • grävling som husdjur
  • vett och etikett var har man vigselringen - på ett finger?
  • anders och måns med meloner på huvudet - säsong 2 då de leker arkeologer, om jag inte missminner mig

Och kanske den mest koncisa och träffande sökningen någonsin i internets historia: jag vet inte. Nähä du, jag vet inte heller!

Som vanligt ber jag om ursäkt ifall jag förolämpat någon genom att exponera deras googlingar här. Det har inte varit meningen. Känn dig högt ärad i stället!

Själv ska jag nu googla efter en låt med textraden "shame about the weather", du finner mig snart i din logg-fil!

Kommentarer

Matilda sa…
ps. låten heter My Eyes och är en Travis-låt. Om någon undrar... :)
Cax sa…
Haha. Var faktiskt det jag skulle fråga!
Då slipper jag ju det!

Men...
En grävling som husdjur kunde ju vara kul. Annorlunda är ordet för dagen! :)

Det är ingen som har hört av sig angående receptet på kakorna?
Jag är lite i hugget på det receptet med. :)
Anonym sa…
ah, travis. de har gjort några av de bästa låtarna nånsin om du frågar mig. side till exempel.
det regnar och är mörkt, men din blogg piggar förstås upp, som alltid.
idag krävde jag förresten att få slippa betala kortavgiften, men tjejen i kassan vägrade, och skyllde på sin chef. suck.
hmm, när jag försöker publicera min kommentar står det att webbadressen är ogiltig. intressant.
Matilda sa…
cax >> Ännu ingen respons om kakorna, men dyker det upp så illas det iväg till dig, snabbt som en orkanvind :)

Att ha grävling i lägenhet tror jag dock inte är så praktiskt. Undrar om de är rumsrena och går på låda själva...

Fredrik >> Är inte så bevandrad i Travis-låtar, men de jag hört har jag gillat.

Här regnar det med, trist trist... Kul att man kan pigga upp då :D

Hm, det var ju en bra ursäkt... Du borde ta med dig en kopia på det mailet du fick av banken och visa upp svart på vitt. Då kanske de veknar. Kanske...

Skumt, det där med ogiltlig adress. Har inte hört någon annan som haft problem. Men jag får hålla ett öga på det, tack för att du uppmärksammade det!
Anonym sa…
Ursäka min byfånekommentar, men hur kollar man såna här grejer egentligen?
Anonym sa…
hon visste nog att jag hade rätt, men vågade inte gå emot sin chef. jag skulle frågat om chefen var där förstås.
den ogiltiga adressen visade sig bero på mig. jag skrev http//: istället för http://. sorry.
rigg sa…
Det där med grävling som husdjur tycker jag inte verkar vara en så bra idé... Får du tips på recept på Ballerinakakor vill jag också veta!
Matilda sa…
Tomas >> susnet.se/tjanster är ett ställe att börja på :) Lycka till :)

Fredrik >> ah, det där kolonet kan ställa till det :)

Rigg >> sätter upp dig på listan med!
Matilda sa…
Hahaha! Jag måste börja blogga om lite mer intressanta saker för att få lite roliga google-sökningar. Har mest haft "trappor" och "tagetes"...

/en annan Matilda (för att inte förvirra läsarna :-)
Matilda sa…
Matilda >> Hm, trappor. Varför vill man söka på trappor? *fundersam* Men det är kanske nog så man ska göra ja, skriva ett inlägg med all världens konstiga och populära ord, sen får man nog en himla massa träffar. Fast man vill ju vara sin blogg trogen ändå...