Annorlunda lekplatsdjur del XL

Luleå är ju en riktig lekplatsdjursdröm! Här tycks de ha satsat på riktigt fina lekplatser. (För nytillkomna bloggläsare bör jag kanske poängtera att jag inte normalt sett hänger i lekplatser, utan upptäckter dem oftast på cykelturer runt städer.)

Den här stora fina fågeln verkar vara en Monstrum-skapelse, de som gjort så vackra lekplatser i Danmark.
Fågeln från en annan vinkel.
Giraff och drake.
Draken från en annan vinkel.

En ekorre som verkar hugga in på ett ekollon eller kanske en kotte.


En lång stock-orm.

En spindel och ett oientifierbart ansikte (hund? säl? eller möjligen spindelns ansikte?)
Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.

Kommentarer

Det är ett kul tema detta tycker jag! Gillar verkligen fågeln som breder ut sina vingar att klättra på.
Jag tycker det är roligt att se dina lekplatsbilder. Finns så många roliga och fina lekplatser där man verkligen tänkt till.
Matilda sa…
Anna >> Den är fantastiskt fint, jag gillar verkligen det företagets lekplatser de satsar verkligen på tema, konst och fantasi!

Hanna >> Man blir så glad när man hittar guldkornen, för det är ju betydligt fler lekplatser som ser nästintill likadana ut... Där jag växte upp som barn på landsbygden fanns inga lekplatser till en början, men efter några år kom det en på allmänningen. Då blev det gungor och gungbräda. Absolut inget speciellt vackert, men oj vad vi var glada att få leka"